یزدفردا: مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت: با ابلاغ دولت، تمامی گروه فلزات کشور می‌توانند از ۱۰۰ درصد ارز حاصل از صادرات استفاده کنند.

به گزارش یزدفردا: علیقلی زاده در نشست با فعالان صنعتی و معدنی استان یزد گفت: این طرح بدین صورت است که مجموعه حوزه فلزی کشور به صورت یک گروه در نظر گرفته شدند و شرکت‌های تولیدکننده و نیز مصرف‌کننده ارزی، مشخص و به بانک مرکزی اعلام می‌شوند و تمامی این شرکت‌ها مختار هستند که به میزان ۱۰۰ درصد ارز حاصل از صادرات خود را مورد استفاده قرار دهند.

وی افزود: استفاده ۱۰۰ درصدی این ارز بدین معنی است که اگر شرکتی ارز مازاد بر نیاز وارداتی و تامین مواد اولیه، تامین کسری انرژی، ماشین‌آلات، قطعات و تجهیزات خود داشته باشد، می‌تواند به نرخ توافقی کوتاژ‌های صادراتی خود را در سامانه مبادله ارزی به سایر شرکت‌ها واگذار کند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت اظهار داشت: با این کار، تمام ارز مجموعه صنایع معدنی ما در بخش فلزی، در داخل همین بخش در گردش است و ارز مازاد هم با نظر وزارت صمت و همکاری بانک مرکزی به سایر کالا‌ها می‌تواند اختصاص داده شود.

صادقیان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: تا یکماه آینده طرح پایش و رصد واحد‌های صنعتی انجام می‌شود و مجوز واحد‌های راکد لغو و یا به افرادی واگذار می‌شود که می‌توانند در این حوزه سرمایه گذاری و فعالیت داشته باشند.

همچنین در این نشست مدیران واحد‌های معدنی و صنعتی به بیان مشکلات خود در خصوص تامین ارز، مسئله صادرات کالا‌ها ... پرداختند.

            

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا